Kispad

Kispad: közös blog
4230 cikk, 53959 hozzászólás
Szerzők | Tudnivalók | Feedek


Nem szeretek tekerni, de kit érdekel?

Doransky cikke a Blog rovatból, 2005. augusztus 30. kedd, 15:37 | 62 hozzászólás

A biciklizés nem az én sportom. Egész pontosan gimnáziumban éreztem utoljára - és egy éve egy pillanatra lejtmenetben Hollandiában -, hogy élvezni tudnám a műfajt.

Rápillantva a Statgép-re azonban nyilvánvaló, hogy rajtam kívül igen sokan kíváncsiak a nemsokára megrendezésre kerülő Critical Mass-re, ahol én ugyan biztos, hogy nem tekerek, de utálom az autókat is, az oldal meg szép, szóval annyit mondanék, hogy HAJRÁ. Mindenki menjen és tekerjen bátran.

» Ugorj a hozzászóló ablakhoz

Megosztások Facebookon

Eddigi hozzászólások (62)

1

eszpee, 2005. augusztus 30. kedd, 15:40 (#)

"egy pillanatra lejtmenetben Hollandiában" - hát az tényleg rövid pillanat lehetett :)

2

NagyGa1, 2005. augusztus 30. kedd, 15:45 (#)

Ráadásul Hollandiában kellemes kis szelekkel kell megküzdeni, aki nem szokott hozzá annak nem egy kéjmámor...

Van egy biciklis haverom onnan, ha erős szél van mindig őt küldjük előre hullámtörőnek.

3

nyelv-ész, 2005. augusztus 30. kedd, 17:13 (#)

Megint a közlekedésnél lyukadtunk ki. Látszik, hogy kis hazánknak, és főleg fővárosunknak ez egy meghaladhatatlan feladat: olyan közlekedési feltételeket teremteni, amely élhetőbbé teszi a lakókörnyezetet.
Ma Budapesten kerékpárral közlekedni legfeljebb a félfalusias peremkerületekben lehet komolyabb kockázat nélkül.

4

mr m, 2005. augusztus 30. kedd, 18:55 (#)

hollandiaban legalis tekerni

5

Gr0, 2005. augusztus 30. kedd, 20:38 (#)

doransky,
beloptad magad a szívembe :) Magam sem tudtam mexeretni a bringázást. Sajna :(

Gr0

6

Kenny, 2005. augusztus 30. kedd, 21:18 (#)

Valahogy én sem tudok rákattanni. Egy-két évvel ezelőtt, amikor hosszú idő után először ültem biciklire, úgy feltörte a seggemet, hogy sírni volt kedvem, és legszívesebben fellövettem volna magam az ISS-re, ott biztos nem fájt volna az ülés. Ez elkerülhető egyáltalán (mármint a feltörés, nem az ISS)?

Budapesten egyébként is szopó bringázni. Én például frászt kapok az utcákon, akkor is ha autóban ülök, akkor meg pláne, ha én ülök a bringán. Bicikliutat mindenhova, és aztán vascső az autók közé merészkedő bringásoknak! :)

7

BaBe, 2005. augusztus 30. kedd, 21:33 (#)

Én spec. igenis szeretnék bringázni... Viszont ha bárki vascsővel közelítene mondjuk a bringázó kölkeimhez, ütném de agyon. És ez komoly.

Ma délután Kőbányán láttam a bringaúton száguldozó srácokat, 12-14 év körüliek voltak, és tökre élvezték. Én meg szivesen utánuk hajtottam volna, csak nincsenek kerekeim, és bringaút is rohadtul kevés van.

Jó lenne, ha sokkal több ember bringázna Budapest-szerte, én szeretném.
/Seggproblémákra pedig lehet kapni speckó ülésborításokat./

8

Zuzu, 2005. augusztus 30. kedd, 22:26 (#)

Volt egy nagy szerelmem. Bicajos. Vettem egy MB-t, rögtön felpattantam rá és elkerekeztem Újpestről a Ferihegyi útra. Közben majd kitört a frász a keskeny utakon, halálfélelmem volt. Végül haza is bringával jöttem. Késöbb lemértem kocsival, 42 km volt így elsőre. Az hogy nem éreztem az ülepem az egy dolog, de utána majdnem egy hétig sajogtak a csontjaim, de úgy hogy aludni sem tudtam. Aztán elment a szerelem, eladtam a bicajt is....

Viszont teljes szimpátiám a bringásoké!!! Tőlem cikázhatnak is csak motorra ne üljenek.

9

Kenny, 2005. augusztus 30. kedd, 22:53 (#)

No mi az, BaBe, elvesztetted a humorérzékedet? Ott volt ám a vigyorgás a vascsövezés után. Ráadásul előtte írtam, hogy szerintem mindenhova kellene bicikliút, Ljubljanában például gyakorlatilag mindenhol van.

Ahogy Zuzu is írta, eléggé halálközeli élmány tud lenni a bringázás Budapesten, az autók között, és autóból sem sokkal kevésbé ijesztő néha a bringások kerülgetése. Így hát szerintem tilcsák be :), akarom mondani ezért lenne jobb, ha külön utakon járnának az autósok és a bringások.

Zuzu, a motorra pattanással mi a baj? Már azon kívül, hogy veszélyes, mert az autósok parasztok, és a biciklisek mellett a motorosokat is igyekeznek meggyilkolni?

10

Zuzu, 2005. augusztus 30. kedd, 23:12 (#)

Nekem a bringásokkal nincsen bajom, valahogy mi jóban szoktunk lenni, még drukkolok is a hajtáspajtásoknak, hogy sikerüljön új csúcsot felállítani a Hegyalja - Erzsébet híd lejtmenetben, mert én aki egyszer kimentem a Ferihegyi útra meg vissza tudom milyen érzés ott az út szélén poroszkálni, egyszóval nagyon vigyázok rájuk. Viszont a motorosok többsége repeszt mint állat, és én állandó frászban vagyok egy kikanyarodásnál vagy sávváltásnál - csak úgy kapkodom a fejem nehogy előtünjenek a semmiből... Nagyon félek tőlük.

11

Kenny, 2005. augusztus 30. kedd, 23:32 (#)

No igen, a motorosok között is akadnak állatok, de ha normálisan vezetsz (használod az indexet sávváltásnál, nem teszel hirtelen mozdulatot, odafigyelsz stb.), akkor egyáltalán nem jelentesz veszélyt a motorosokra, egy motor sokkal mozgékonyabb és gyorsabb is mint egy autó, úgyhogy nem kell félned. A motorosok legtöbbje száguldás közben is tud vigyázni magára, végül is szó szerint az élete múlik rajta, amikor viszont tahó vagy figyelmetlen autóssal találkozik, az nagyon veszélyes tud lenni. Azt sem szabad elfelejteni, hogy az autó-motor összecsapás baleset esetén egyesélyes.

12

birop, 2005. augusztus 30. kedd, 23:37 (#)

Mint sokat bringázó, én is látom, hogy mi minden rossz a bp-i biciklis fronton. (minden) De az eltelt pár évben -ha lassan is- de az autósok kezdenek változni. Egyre többször vesznek emberszámba, és tekintenek partnernek a közlekedésben. Parkolni ugyan még mindig nem tudnak, de az általános probléma. Szóval én még hiszek egy szebb jövőben.

13

lipilee, 2005. augusztus 30. kedd, 23:39 (#)

megrakjuk nyélen gyááász!!!11

14

birop, 2005. augusztus 30. kedd, 23:48 (#)

lipilee, bocs a kérésért, a többieknek biztos minden világos, de nekem így estefelé nehezen megy az utóbbi hozzászólásod dekódolása. Szóval plííz forditsd le nekem.

15

BaBe, 2005. augusztus 31. szerda, 00:48 (#)

Kenny, nem a humorérzékemet veszítettem el, hanem a binnyeltyűzetemet... Az előző behalt, és a pót meg elég vacak, a felső sorom nem műkszik, így kopipésztelek, szmájli, o: betűt, ilyesmit, csak már nagyon unom. Úgyhogy néha nincs szmájli, na... "-)

lipi, nekem is agyarázz, ko:szi - felkiáltójel

16

Zetto, 2005. augusztus 31. szerda, 09:55 (#)

A #13 rejtélyére:

Rákerestem, szerintem a "megrakni nyélen" bringás szleng.
http://www.alleycat.hu/?q=comment/reply/272/625
http://queremopa.hu/

A gyász az vagy a vigyázz vezényszó rövidítése, vagy pedig a magyar bringáshelyzet minősítése :)

17

Zsolt, 2005. augusztus 31. szerda, 10:26 (#)

Fenéktörés: első 1-2 alkalom után már elmúlik, csak edzésben tartani kell a hátsót:)

Bickliútat lehetőleg térben el kellene különiteni az autosoktól, mert ha még1x elütnek engem autoval bicikliúton akkor épiteni fogok t42-ből egy kétkerekűt:(

18

pollner, 2005. augusztus 31. szerda, 10:45 (#)

nyelv-ész (3) és még sokan, mindenfelé:
Kérlek, ezt a "kis hazánk" izét hagyjátok a francba. Legyen Magyarisztán, Csonkamagyarország vagy bármi, de a "kis hazánktól" ordíííííítok! Kösz!

19

Zuzu, 2005. augusztus 31. szerda, 10:45 (#)

Egyébként nemcsak az autósok hanem a biciklisek is veszélyesek egymásra. Én már láttam bicikliúton karambolozott srácot akinek mindkét karja fel volt kötve.

20

sgt. lee, 2005. augusztus 31. szerda, 10:45 (#)

nézzetek ninja-féle komikszokat:
http://www.alleycat.hu/?q=taxonomy/term/28

21

birop, 2005. augusztus 31. szerda, 11:07 (#)

Persze, hogy veszélyesek a bringások is egymásra. Van aki 25-tel akar menni, mert siet. Van aki meg 10-zel várost néz. Sokkal szélesebb tartomány, mint a városban az autósnak a 40-60. De azért van az embernek szeme, hogy nézzen előre, ha őa gyorsabb és figyeljen a lassabbra, és azért van agya, hogy ha bicikliutat keresztez, akkor eszébe jusson, hogy itt oldalról is jöhetnek. Ez vonatkozik biciklisre, gyalogosra, görkorisra, nagymamára és Tibire aki mindent visz.

22

eszpee, 2005. augusztus 31. szerda, 14:14 (#)

Motorosok tényleg veszélyesebbnek tűnnek, Barcelonában sokkal jobban idegesítettek, mint az autósok, félrefordulsz, és rögtön ott van három. Viszont az autós összevissza bambulhat vezetés közben, a motorosnak sokkal jobban kell figyelnie az utat - szóval meg kell szokni őket, végső soron ők is két keréken nyomják. :)

23

birop, 2005. augusztus 31. szerda, 14:49 (#)

Én a motorost megszoknám. Főleg mert párszor utasként ültem motoron, és baromira élveztem. Tényleg mámorító. De azt igenis valahogy megakadályoznám, hogy éjjel egykor, csak úgy buliból hangtompító nélkül kergetőzzenek a városban. Oké ez igen kis százalék, de igencsak bosszantó.

24

Zsolt, 2005. augusztus 31. szerda, 16:39 (#)

#23=++ A legtöbb motoros normális de azok akik a versenymotor szerű képződményeikkel amit művelnek közútakon az hallásilag kiborító, közlekedésileg meg nem túl helyes. Ezek miért nem mennek ki egy verenypályára szórakozni? Ott csak magát veszélyezeti és nem zavar annyi embert.

25

geri, 2005. augusztus 31. szerda, 17:20 (#)

Vagy 12 év nembringázás után kezdtem újra Pesten. Csak és kizárólag sportolás céljából - városban közlekedni nem merek így.

Néha előszedem, és lehetőleg kerékpárúton elhúzok vele valami természetközeli helyre.

Azt hittem, nem fogom szeretni, de ez is kezd függőséggé válni. Leginkább az jön be, hogy nagy távolságokat lehet így lazán bebóklászni - a lassan tekerős, nézelődős fajta vagyok -, és mivel a nyeregből lepattanva máris gyalogos az ember, bárhová be/bárhol át lehet jutni. Jó móka.

Az ülést először le akartam cserélni, annyira fájt... de csak megszokás kérdése.

26

ninja, 2005. augusztus 31. szerda, 18:40 (#)

pls. doransky, rengeteg melonk van benne, azt szeretnenk, hogy sokan tekerjenek a felvonulason anelkul, hogy kozben utaljak az autosokat

27

nyelv-ész, 2005. szeptember 1. csütörtök, 07:25 (#)

OFF

pollner:
mi a baj a "kis hazánk"-kal? Konkrétan a "kis" szót nem a Csonkamagyarország szinonimájaként használtam, hanem becéző jelzőként. Nem vagyok az a vesszentrianonos szikvízgyártó kisiparos, aki a Hősök Terén tüntet 2005-ben az 1920-as békeszerződés ellen...
Ha neked jobban teccik, ezután a "szép hazánk" jelzős szerkezetet használom.

Kérek engedélyt.

ON

28

nyelv-ész, 2005. szeptember 1. csütörtök, 07:40 (#)

Nem a zsúfoltság a legfőbb baj a fővárosi közlekedésben, hanem a fegyelmezetlenség.

A 80-as években még simán lehetett biciklivel és robogóval is közlekedni, sőt ott is lehetett hagyni az utcán kockázat nélkül. Anno suliba is hol biciklivel, hol robogóval jártam, oda-vissza 15-15 kilométer, és a hajam szála nem görbült.

Az őrület '89-ben kezdődött. Be lehetett hozni nyugatról bármilyen romos autót, a keleti csodákhoz képest a legócskább is versenyautónak számított. Én azóta nem merek Bp-en biciklivel, motorral közlekedni, amióta elszaporodtak ezek a 100 lóerős "autócsodák", amelyeket koppánykipufogós tuningzsigulin edződött nyikhajok vezetnek, akik magukat kivétel nélkül F1 pilótáknak tartják, és úgy is közlekednek.

29

eszpee, 2005. szeptember 1. csütörtök, 07:54 (#)

Nyelv-ész, bocs, ha kötekszem, de ha azt írod, hogy 89 óta nem mersz Budapesten bringával közlekedni, akkor milyen tapasztalat alapján állítod azt, hogy

"Ma Budapesten kerékpárral közlekedni legfeljebb a félfalusias peremkerületekben lehet komolyabb kockázat nélkül."

?

30

nyelv-ész, 2005. szeptember 1. csütörtök, 08:18 (#)

Az, hogy nem merek, nem azt jelenti, hogy meg se próbálom...

31

pollner, 2005. szeptember 1. csütörtök, 09:19 (#)

nyelv-ész(27)
--mellé--
Bocs, a poénkodással rossz nyomra tereltelek :-(
Semmi politika. A "kis hazánk" túl gyakran használt, modoros fordulat, én legalábbis kiütéseket kapok tőle. Szerintem óvatosabban kellene alkalmazni.
--vissza--

32

doransky, 2005. szeptember 1. csütörtök, 10:45 (#)

(26.) ninja: nem erre akartam utalni, csak arra, hogy tényleg szép kezdeményezés, ami ugyan engem személyesen nem érint, de mégis. Tetszik amit csináltok, az elhivatottságotok meg minden.

Autós-biciklista ellentétet pedig nem lehet letagadni. A többnyire közös guruló felületek determinálják a kérdést, de azt visszaszívom, hogy azért támogatnálak titeket csak, mert utálom az autósokat.

33

Gino, 2005. szeptember 1. csütörtök, 10:46 (#)

OFF:

ez a "kis hazánk" szófordulat olyasmi lehet mint mondjuk számomra az "emberke" szó. az elsőt én is szoktam használni, a másodiktól viszont kiütést kapok.

ON:
a bringautak állapotáról lehetne csúnyákat mondani, akárcsak a hálózat hosszáról. én szerencsésnek mondhatom magam mert kispestről kb. végig bringaúton jutok el óbudára dolgozni.

az autósoknál meg azokat nem szeretem akik ha meglátnak egy kátyút gondolkodás és körbenézés nélkül rántanak akkorát a kormányon hogy a szomszéd sávban haladó motorost simán kivégzik.
sajna láttam már ilyen balesetet az akkor még ramaty állapotban lévő árpád fejedelem útján. nem volt szép.

19: amúgy meg két autós "picivel" többször csattan össze, mint két bringás, szóval ha ez minősít valakit, akkor inkább az autósokat...

szept.22-én meg gyertek sokan!

34

Kuku, 2005. szeptember 1. csütörtök, 11:23 (#)

Szerintem a felvonulásra az általában nem tekerők is kitekerhetnek, akár kölcsönbringán, vagy gyalog megnézni, mert eufórikus a hangulat, csendes a város, csak a kerekek surrognak, 10000 embernek fülig ér a szája, a járókelők már döbbenten bámulnak a 40. perce jövő tömegen.
Ez nem csak bringázás, ez egy TELJESEN MÁS BUDAPEST ILLATA!

35

stsmork, 2005. szeptember 1. csütörtök, 15:01 (#)

Alkalomszerűen én is szoktam biciklizni a belvárosban, s csak azért nem gyakrabban, mert Budapestnek elég jó a tömegközlekedése (*), biciklivel is kb. ugyanaddig tart odaérni valahová, mint BKV-vel. Engem egyébként nem elsősorban az autósok bosszantanak, hanem az utak minősége, az útvonalválasztásnál nem csak arra törekszem, hogy lehetőleg kisforgalmú mellékutcákban tekerjek, akár a járdán vagy forgalommal szemben is (tudom, ez nem szép dolog), hanem hogy elkerüljem a hepehupás útszakaszokat.

A bicikliúton parkoló autósokkal meg az a helyzet, hogy szerintem sokan nem is tudják, hogy a.) ott bicikliút van, b.) azon tilos parkolni, illetve c.) akadnak olyanok, akiket tényleg zavarnak a bicikliúton parkoló autósok. Az a gyanúm, hogy az "autósok sötét bunkók" kijelentés indokolatlan általánosítás, ha a sofőrök sötét bunkóként viselkednek, annak inkább az az oka, hogy ez a kialakult szokás. Az étteremből sem távoznak a vendégek fizetés nélkül, pedig nem állnak a bejáratnál géppisztolyos őrök, hanem egyszerűen az a kialakult szokás, hogy távozás előtt a pincérnél fizetni kell. (Ezt most konkrétan úgy kell érteni, hogy azok, akik a bicikliúton parkolnak, egyébként rendes embernek tartják magukat és nem lógnak meg fizetés nélkül az étteremből.)

Kísérleti úton is igazolni lehetne a feltevésemet: ha a biciklisek előre nyomtatott kis cédulákat hordanának magukkal, amelyet a tilosban parkoló autók szélvédőjére helyeznének és amelyen udvarias szöveg figyelmeztetné az autósokat hogy akadályozzák a forgalmat; valahogy így:

"Kedves autós bácsi! Szomorúan látjuk, hogy a bicikliúton parkolsz, és mi nem tudunk tőled nyugodtan közlekedni. Tisztelettel megkérünk, hogy legközelebb igyekezz úgy parkolni, hogy a biciklisekre is gondolsz. További jó utazást kívánnak neked: a kerületi óvodások".

...akkor előbb-utóbb csökkene a bicikliúton és egyéb tilos helyen parkoló autók száma. Tudom, hogy a sötét bunkókat ez sem tántorítaná el attól az elidegeníthetetlen joguktól, hogy bárhol, mármikor és bármennyi időre megálljanak a verdájukkal, de rajtuk egyrészt más módszerek sem segígenek, másrészt nem hiszem, hogy ők tennék ki az autózó lakosság meghatározó részét. Ha pedig egyszer sikerül elérni az autósok között is "kritikus tömeg"-et, akkor onnantól kezdve szabad a pálya - szó szerint, és képletesen is.

(*) Komolyan gondoltam ezt az állítást; aki mégis kétségbe vonja, az utazzon el egy hétre Dublinba és tapasztalja meg a saját bőrén, hogy a BKV-nak még bőven van hová romlania.

36

birop, 2005. szeptember 1. csütörtök, 16:35 (#)

Na ne védjük már annyira az autósokat. Szerintem is nagyon sokat segítene egy kis felvilágosítás mindenkinek. Autósnak, bringásnak, gyalogosnak egyaránt. És nem vallom, hogy minden autós suttyó. De az az autós, aki nem vesz észre két rohadt hosszú sárga csíkot, amikor rááll, vagy a piros térkövet, amikor kiszáll az autóból, az elég tudatosan tarja csukva a szemét.

Néhányszor ott volt a tulaj, amikor én is arra jártam a következő vélaszokat kaptam. "Nem láttam" Mindezt olyan hangon, hogy ez az utolsó amit elhiszek. "Csak pár perc." a kedvencem "Lóf@szt van itt bicikliút." Egy alakalommal, meg majdnem megvertek, mert nem átallottam helyteleníteni, hogy teljes kocsival ráál a bicikliátjáróra, és amikor nekem van zöld, akkor nem jutok át.

Ezeken az emberken a szélvédőre odarakott cserkész-cetli nem sokat segít. És ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem értek egyet a #35-tel, csak azt, hogy a rózsaszín szemüvegemet már régóta csak vasár- és ünnepnapokon veszem fel.

37

Kuku, 2005. szeptember 1. csütörtök, 17:45 (#)

én valamennyire osztom a #35-öt...
80.000 budapesti km után úgy érzem, egyre normálisabban közlekedünk. Nemsokára bringaútonparkolás sem lesz. Amíg a bringaút olyan beton, amin nem látni senkit éppen, addig ráparkolnak. De majd megjelenik a tömeg, és rá se tudnak. Én már feleannyi kutyaszart látok utcán mint régen, pedig 2 éve még reménytelennek tűnt bármit is tenni a "bunkó kutyások" ellen. Aztán tessék.

38

birop, 2005. szeptember 1. csütörtök, 19:54 (#)

Kuku, remélem igazad lesz. Csak a mostani állapot idegőrlő. Nem tudom, te hogy védekezel ellenne, de ha van valami trükköd, azt osszd légyszi meg.

39

ses, 2005. szeptember 1. csütörtök, 20:12 (#)

birop (36), egyáltalán nem javasolt az a módszer, amire egyes militarista biciklisták esküsznek, hogy azt a bizonyos tájékoztató cetlit a második alkalommal technokol rapiddal, harmadszorra pedig superattakkal és a szélvédő közepére kell felerősíteni, hogy le ne fújja a szél és az autós mindeképpen észrevegye.

40

eszpee, 2005. szeptember 1. csütörtök, 20:15 (#)

ses, örülök, hogy te sem támogatod ezt, gondolom te is gyakran biciklizel, és te sem szeretnél legközelebb összekerülni egy így megszivatott autóssal. Aki bringaútra parkol, abból azt is kinézem, hogy vörös fejjel és technokolos szélvédővel az első kétkerekűsön áll bosszút.

41

ses, 2005. szeptember 1. csütörtök, 20:20 (#)

én még ennek a lehetőségét is ijesztőnek tartom, ezért biciklizni sem merek.

42

birop, 2005. szeptember 1. csütörtök, 20:23 (#)

Francba, pedig tetszett az ötlet. :) Csak igazi technokolt nem lehet már sehol kapni.

43

Zetto, 2005. szeptember 2. péntek, 00:45 (#)

Én is szoktam Budapesten bringázni. Egyetértek: tényleg nem könnyű!

Ami a bicikliutakat és a rájuk parkoló autósokat illeti, sokszor kedvem lenne lefényképezni egy-egy "gyöngyszemet" és beküldeni ide:
http://autok.freeblog.hu

Ám sajnos nincs fényképezőgépem :)

44

Kuku, 2005. szeptember 2. péntek, 09:29 (#)

A parkoló autót kikerülöm, "tapló vagyok, bicikliúton parkolok" matricát nem használok, bár az óvodás szórólap tetszett.
Kereszteződésben nem érdekel a kresz. Nem is nézem hogy elsőbbségem van e, csak a sofőrök szemét. Körúton nem a sáv szélén megyek a nyíló ajtók miatt, és benézek hátulról és tükrön át a gyanús autókba. Mindig jó a fékem, de elsőt szinte nem is használok. U lakattal lakatolok, mindig nagy forgalmú helyekre. Ezek a legfontosabbak...

45

ninja, 2005. szeptember 2. péntek, 09:54 (#)

smtmork a 35-ből idézünk:
http://www.alleycat.hu/?q=node/550

46

ninja, 2005. szeptember 2. péntek, 09:58 (#)

stsmork, elnézést

47

BaBe, 2005. szeptember 2. péntek, 16:25 (#)

én meg a Tűsarok egyik fórumának jóvoltából az alleycat-ról:
http://www.alleycat.hu/images/blog/20050803-matrica.jpg
nekem ez szimpatikus megoldásnak tűnik.

48

ses, 2005. szeptember 2. péntek, 17:20 (#)

BaBe (47), csak legalább helyesen írnának. nem tudom, hogy a "kerékpáros akadályozás" pontosan mit jelent, de annyi biztos, hogy kerékpárral akadályoznak benne valamit. azért meg nem fair egy autót teleragasztani :)

nem mintha az ott parkoló négykerék-meghajtású izomtibi észrevenné a különbséget, de akkor is: "kerékpárosok akadályozása" vagy "kerékpáros-akadályozás".

49

BaBe, 2005. szeptember 2. péntek, 22:13 (#)

ses, furcsa, hogy ezt írod, éppen most olvastam idevágólag valamit:
http://href.hu/x/idw
de lehet, hogy már megvolt, akkor bocs.

50

ses, 2005. szeptember 3. szombat, 02:07 (#)

BaBe, megvolt, de esetünk szempontjából irreleváns :) Don B összetett szavakról beszél, a matricán szereplő "kerékpáros akadályozás" értelemszerűen nem az - részben ebbe kötöttem bele.

51

Ali, 2005. szeptember 3. szombat, 08:22 (#)

Don B a legjobbat persze kihagyta: tűzcsap. :) Kinyitom és ömlik a... :)))

52

Boca, 2005. szeptember 4. vasárnap, 00:15 (#)

A matricazas tok korrekt. Aki erre is azt mondja, hogy tul durva, az nem tudom, mit javasolhatna meg.
Neha nekem is kedvem lenne tukrot lerugni, de ez meg sosem jutott el a megvalositasig, mert mindig belattam, hogy felesleges vandalizmus es hosszu tavon eleg lesz a matricazas vagy hasonlo sulyu oktato tevekenyseg.
Ezt azert is gondolom, mert ahogy masok is irtak, sztm is van fejlodes az autosok reszerol. Egyre jobban eszrevesznek.
Azert 22en ugye eljonnek azok is, akiknek eddig nem jott be a tekeres? Marcsak szolidaritasbol is!

53

Zuzu, 2005. szeptember 14. szerda, 21:45 (#)

Ne haragudjatok nem igazán biciklis téma, talán keresnem kéne egy autós fórumot, hogy kiírjam magamból ezeket a negatív élményeket amit polgártársak okoznak nekem nap mint nap, de 2 napon belül besoroláskor már másodszor dudáltak rám ezerrel, sőt ma egy bősz 40-es férfi kis fehér Suzukijával direkt majdnem oldalba bökött a Dózsa György úton, miután letört a fél karja a dudálástól, de egy kis gyáva pondró volt, mert nem mert megállni mellettem a következő piros lámpánál, jól kisorolt a szélére, azért még beszóltam egyet (lsd. alább) aztán le is maradt szerencsére. A saját dühe miatt 2 perccel ért haza késöbb, ha egyáltalán hazaért épségben.

Lehet, hogy én vagyok a nagy naíva de amikor az Amerikában jól működő cipzár elv szerint szeretnék biztonságosan besorolni, hangsúlyozom biztonságosan, 1 perce kitett indexxel és nem bevágva mások elé többen valami iszonyú dühvel legszívesebben arra kényszerítenének, hogy álljak meg a sávomban, még nagyobb káoszt okozva az amúgy is hisztérikus fővárosi közlekedésben, s besoroláskor direkt rátaposnak a gázpedálra. Utána meg anyáznak, mutogatnak, a mai pasasnak látni kellett volna a fejét, össze volt szorítva az állkapcsa és csak bámult rám némán miközben azért átszóltam: uram Ön normális? Lehet, hogy a magázódás volt furcsa neki vagy hogy nem a nemiszervére céloztam rögtön?

Ezek a dolgok kimondhatatlanul rosszul esnek.

És bocs az off-ért.

54

nyelv-ész, 2005. szeptember 15. csütörtök, 21:23 (#)

Nekem meg ma egy mitugrász ősz hajú bajuszvitéz nyomta a dudát ezerrel. Bátor volt, mert az autójával együtt is csak feleakkora volt, mint én.

Állt a sor, majd lassan kúszott, és átengedtem egy keresztbe elhaladni kívánó autót. Tehát nem magam elé, növelve a sort! Utána még vagy 3 percig álltunk, ebből kettőt a faszi dudálással töltött, közben repkedtek szájából a lóalkatrészek, és a másik keze mutatóujjával a halántékát böködte.
Ha kétkerekűvel vagyok, talán át is gázol rajtam.

Nem szokásom az ilyenekre reagálni, de most úgy éreztem, a mutatvány megér egy misét. Miután a faszi abbahagyta a jelenetet, kiszálltam, és hátramentem megkérdezni, hogy hívjunk-e mentőt, vagy csak a pantomim számát gyakorolja.

A választ nem idézem, mert azokat a szóösszetételeket, amelyek elhangzottak, hasonló összefüggésben semmilyen jóérzésű lexikon nem tartalmazza, a sesblog olvasóiról pedig fel sem tételezem, hogy járatosak ilyen fajta nyelvi leleményekben.

55

BaBe, 2005. szeptember 16. péntek, 06:50 (#)

nyelv-ész, én ugyan járatos vagyok az efféle nyelvi leleményekben, mégsem kívánom, hogy visszaidézd, ellenberger szereztél nekem így kora reggel egy széles chesire-cat mosolyt az arcomra, mert szépen magam elé képzeltem, amint az ősz hőscincér szájából repkednek a lóalkatrészek... :))) köszike :)

56

eszpee, 2005. szeptember 19. hétfő, 08:14 (#)

A MÁV is jó fej:

http://www.mav.hu/belso.php?kat=2603

57

Zuzu, 2005. szeptember 19. hétfő, 09:42 (#)

Ki ért az álomfejtéshez? 2 napja azt álmodtam, hogy szűkebb kerületemben bicajoztam fel s alá, és legélesebben arra emlékszem amikor már este ezerrel tekertem hátrafele, rükverceben, nyílegyenesen az út szélén és még csak nem is féltem. Ez biztos nem jelent valami jót. Vagy artista lesz belőlem hamarosan?

58

birop, 2005. szeptember 19. hétfő, 13:08 (#)

Hát ez mindenképpen egy gyerekkori be nem teljesült vágyra vonatkozik. Sok múlik azon, hogy milyen élmény volt hátrafelé tekerni. Azt sajnos így nem tudom megmondani mit jelent személyesen neked, de ha egész nap tudtál az úton hátrafelé tekerni, akkor abból két dolog következik.

1. Venni kéne egy kényelmesebb biciklit, ami nem örökhajtós.

2. A benzinárak rövidesen akkorák lesznek, hogy az utakon még akár hátrafelé is lehet biciklizni.
:)

59

nyelv-ész, 2005. szeptember 20. kedd, 07:59 (#)

Zuzu,

és hátrafelé menetben melyik sávban tekertél? Mert ha a kresz szerint szabályosan az út jobb szélén, csak hátrafele, akkor ez azt jelenti: magukkal sodornak az események, nincs bátorságom szembenézni a kihívásokkal.

Ha ellenben úgy haladtál hátrafele, mint ahogy a visszafele forgatott filmeken, akkor arról van szó, hogy hajdanvolt ifjúságod iránti nosztalgia okán szeretnél az időben visszafelé haladni.
:-)

60

nyelv-ész, 2005. szeptember 20. kedd, 08:00 (#)

uhh...hát belőlem se lesz egy Krúdy...

61

Zuzu, 2005. szeptember 20. kedd, 10:04 (#)

nyelv-ész, az út jobb oldalán, de hátrafele tekintgetve, hogy tartsam az irányt. Rükvercben is állandóan forgatom a fejem, nem igazán tükörből teszem. Az álom hangulata vidám.

Az álmom értelmezése lehet egy kicsit ez is, meg kicsit az is, most épp magával sodornak az események, amivel nem szívesen nézek szembe, de kénytelen vagyok, ifjúságom iránti nosztalgia viszont töretlen már egy ideje.

62

Zuzu, 2005. szeptember 20. kedd, 10:18 (#)

nyelv-ész, bocs, hátramenetet szerettem volna írni :)


Hozzászólsz?

Igen

Hozzászólást csak névvel együtt fogadunk el. Ha linket írsz be, akkor előtte és utána hagyj egy szóközt, főleg akkor, ha zárójelbe teszed.


Az oldal tetejére | Szerzők, tudnivalók, feedek | sesblog és Kispad © 2003-2010 ervin, eszpee, stsmork